O szkole
Motto szkoły
„Towarzyszymy naszym Uczniom na drodze do poznania świata i kształtowania kariery zawodowej”
Historia placówki
Zespół Szkół dla Dorosłych w Bydgoszczy jest kontynuatorem Szkoły dla Pracujących nr 1, który w 2015 roku obchodził 70. rocznicę swego istnienia. Już w 1945 roku rozpoczęła swoją działalność szkoła, która jest protoplastą obecnej placówki. Szkoła w wieloletniej swej działalności często zmieniała nazwy (zgodnie z zarządzeniami ówczesnych władz oświatowych), jednakże była i jest to placówka, która pomimo określenia “dla dorosłych” kształci młodzież od 15. roku życia. Szkoła prowadziła liczne i zróżnicowane formy kształcenia, które były wynikiem zapotrzebowania słuchaczy. W okresie po II Wojnie Światowej były to głównie zajęcia prowadzące do zdobycia wykształcenia. Później zaś prowadzono zajęcia, które było zarówno nauką przedmiotów znajdujących się w podstawie programowej, jak również przyuczeniem do zawodu. Od samego początku swego istnienia do chwili obecnej organizacja pracy szkoły oparta jest o system semestralny, w którym co pół roku kończy się rok szkolny lub zaczyna się kolejny semestr. Niewątpliwie rozwiązanie takie pozwala łatwiej i bez zbędnej zwłoki ukończyć naukę i zdobyć wykształcenie.
Misja szkoły
Zasadniczym celem prowadzonej w naszym zespole szkół edukacji jest pełen rozwój jednostki i wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy lub nauki na wyższym etapie kształcenia.
W atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu pragniemy szanować prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych.
Będziemy nieustannie wspierać każdego słuchacza, by mógł się harmonijnie, wszechstronnie rozwijać, zgodnie z jego osobistymi potrzebami i możliwościami.
Każdy słuchacz jest dla nas jednakowo ważny i każdemu będziemy pomagać, by osiągnął sukces.
Cele i priorytety pracy w naszej szkole
1. Rozwijanie samodzielności, przedsiębiorczości i poczucia odpowiedzialności.
2. Przygotowanie słuchaczy do dalszej edukacji i nauczenie uczenia się.
3. Przygotowanie słuchaczy do podjęcia pracy zawodowej.
4. Rozwijanie poczucia własnej wartości w oparciu o wybrane wartości moralne takie, jak:
— odpowiedzialność,
— uczciwość,
— pracowitość,
— tolerancję,
— prawdomówność,
— szacunek dla pracy.
Pliki do pobrania: